Návrat legendy: Aston Martin Valkyrie LM – kousek Le Mans pro deset šťastných

Návrat legendy: Aston Martin Valkyrie LM – kousek Le Mans pro deset šťastných

se souhlasem Aston Martin

Legenda se vrací

Návrat legendy: Aston Martin Valkyrie LM – kousek Le Mans pro deset šťastných

Křídla Aston Martinu se vracejí tam, kam patří – do boje o absolutní vítězství v legendárních 24 hodinách Le Mans. A s sebou přinášejí něco výjimečného: možnost okusit ten boj na vlastní kůži. Aston Martin právě odhalil Valkyrie LM, nehomologovanou, extrémně exkluzivní variantu svého závodního hypersportu. Jen deset vyvolených na světě si bude moci koupit vůz, který je technickou esencí stroje usilujícího o triumf v nejslavnějším vytrvalostním závodě.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Galerie (4)

Návrat Aston Martinu do elitní kategorie Hypercar po 66 letech od posledního celkového vítězství (DBR1, 1959) není jen o návratu, ale o revoluci. Valkyrie je prvním závodním hypersportem odvozeným přímo od silničního vozu. Valkyrie LM pak tento koncept posouvá dál. Je poháněna stejným dechberoucím 6,5litrovým atmosférickým motorem Cosworth V12 jako její závodní sestra, vyladěným na předpisy omezených 520 kW (697 koní). „Valkyrii se ve všech podobách nic nevyrovná. Jako uchazeč o titul v Le Mans je jedinečná i díky úchvatnému motoru V12, skutečnému tlukoucímu srdci jediného závodního hypersportu vyšlechtěného z původně silničního vozu,“ zdůrazňuje generální ředitel Adrian Hallmark. Valkyrie LM sdílí s továrním speciálem i sedmistupňovou sekvenční převodovku, dvojité lichoběžníkové zavěšení s push-rod pérováním a nastavitelné tlumiče.

Syrový zážitek, ne homologace

Nečekejte však pouhou kopii závodního vozu. Valkyrie LM je cíleně „nehomologovaná“. Chybí jí zátěž a elektronika vyžadovaná předpisy FIA pro seriály WEC a IMSA. Kokpit je optimalizován pro použití na okruzích: bezpečnější, s lepším výhledem, uživatelsky přívětivějším otevřeným řízením točivého momentu a motorem přizpůsobeným běžnému palivu. Přesto je zážitek z jízdy syrový a autentický. „Valkyrie LM je téměř totožná se závodním vozem… představuje nejautentičtější zážitek z jízdy na okruhu, jaký je nyní k dispozici,“ potvrzuje Adam Carter, šéf vytrvalostních závodů. Majitel usedne do závodního sedadla z uhlíkových vláken s ramenními oporami, připoutá se šestibodovými pásy a uchopí volant s integrovaným displejem. Pneumatiky Pirelli pro okruh dokreslují obraz.

Klub výjimečných: Více než vůz, celý zážitek

Vlastnictví Valkyrie LM není jen o koupi automobilu za několik milionů liber. Je vstupenkou do nejexkluzivnějšího klubu Aston Martinu, spojenou s unikátním programem rozvoje řidičů „UNLEASHED“. Aston Martin zajišťuje kompletní servis: dopravu vozu na okruh, ubytování, vlastního řidiče i veškerou technickou podporu. Program začíná exkluzivní předávkou a prvním zážitkem z jízdy ve 2. čtvrtletí 2026. Následují dny na okruzích F1 standardu (3. a 4. čtvrtletí 2026), vždy s plným týmem techniků a profesionálních instruktorů. Ti klienty připraví pomocí simulátorů, detailních rozborů trati a teoretických lekcí. Teprve poté majitelé pod individuálním dohledem objevují limity stroje schopného přesáhnout 320 km/h. Analýza dat a palubních kamer po každé jízdě pomáhá k dokonalému zážitku. Součástí je i kompletní závodní výstroj a vrcholí vše slavnostní večeří v Gaydonu. Hallmark to vystihl: „Poskytuje vzácnou příležitost… užít si čirý závodnický zážitek, jinak dostupný pouze našim továrním jezdcům.“

Deset exemplářů Valkyrie LM, každý jako kus historie psané právě teď v Le Mans, bude dodáno paralelně se spuštěním tohoto bezkonkurenčního zážitkového programu. Není to jen auto. Je to kus závodní legendy Aston Martinu, kterou si můžete osedlat...pokud na to máte.